Vad gör jag om filmen buffrar eller hackar under uppspelningen?

Vi rekommenderar att du ansluter dig till ett Wi-Fi-nät, om ett sådant finns tillgängligt, när du tittar på film via mobilen eller plattan. På så sätt får du teleoperatörens mobildata att räcka längre.

På en iPhone eller iPad

I appen på din iPad eller iPhone anpassas ljud- och bildkvaliteten automatiskt efter bland annat hur snabb internetuppkoppling du har. Om kvaliteten inte är optimal, trots snabb uppkoppling, bör du försäkra dig om att du har uppdaterat till den senaste versionen av Min Bio. Detta kontrollerar du i App Store under fliken ”Uppdateringar”.

Ibland kan det hjälpa att starta om Min Bio samt stänga ner andra öppna appar. Gör så här: 

  1. Logga ut från Min Bio, stäng appen och återvänd till startskärmen på din iPad eller iPhone.
  2. Tryck snabbt två gånger på hemknappen.
  3. En meny med flera ikoner dyker då upp på skärmen som visar vilka appar du kör för tillfället. Du kan bläddra bland dina aktiva appar genom att svepa med fingret åt höger.
  4. Hitta Min Bio-appen, håll fingret över ikonen och svep den uppåt så att den försvinner från menyn. Upprepa proceduren med andra appar som du vill stänga.
  5. Klicka därefter på hemknappen, öppna Min Bio-appen på nytt och logga in igen.

På en Android-enhet

I appen på din mobil och surfplatta anpassas ljud- och bildkvaliteten automatiskt efter bland annat hur snabb internetuppkoppling du har. Om kvaliteten inte är optimal, trots snabb uppkoppling, bör du försäkra dig om att du har uppdaterat till den senaste versionen av Min Bio-appen. Gör så här: 

  1. Öppna appen Google Play Store.
  2. Tryck på ikonen Meny (Menu) och därefter på Mina appar och spel (My Apps). Appar som det finns uppdateringar till är märkta med texten Uppdatera (Update).
  3. Leta upp Min Bio och tryck på Uppdatera (Update).

Observera att du I vissa fall måste starta om enheten för att slutföra uppdateringen av appen.

På en PC eller Mac

Om du ser film via vår webbplats, www.minbio.se rekommenderar vi att att du använder de senaste versionerna av webbläsarna Safari eller Firefox. 

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.
Powered by Zendesk